SALAM SEJAHTERA

Wednesday, March 9, 2011

POKOK SENA PULA MENANGIS…

Baru saje kita digemparkan dengan cerita Pokok Petai Menangis kini ada pula berita mengenai Poko Sena Menangis pulak..berita pelik tapi benar..betul atau salah..wallahualambissawab..

Pokok sena 'menangis', kelihatan balutan kain kuning n merah

Sungai Petani:Hampir seminggu selepas penduduk kampung Lembah Raja Kepala Batas,Pulau Pinang mendakwa sebatang Pokok Petai disitu menangis mengeluarkan air seperti hujan baru baru ini, sekumpulan penduduk di Taman Ria Jaya pula mendakwa sebatang Pokok Sena turut mengeluarkan air sejak beberapa hari lalu.Walaupun Jabatan Pertanian Pulau Pinang mendakwa bahawa air itu berkemungkinan berpunca daripada air kencing sejenis serangga iaitu Riang Riang....,namun penduduk disini tetap meninjau pokok yang didakwa mengeluarkan air tersebut.


Menurut seorang penduduk, Shashdeep singh,36, air yang keluar daripada pokok sena yang setinggi kira kira 20 meter yang terletak berhampiran Perumahan Rakyat Paya Nahu itu umpama hujan renyai renyai terutama jika angin bertiup agak kuat.Di fahamkan bahawa pokok itu telah ditanam oleh Majlis Perbandaran Sungai Petani,Kedah [MPSPK] sebagai pokok hiasan.Katanya lagi,kejadian disedari beberapa lalu apabila beberapa orang penduduk yang melalui kawasan itu mendakwa melihat pokok itu mengeluarkan air seperti hujan renyai renyai walaupun ketika itu tiada hujan.Katanya,dia yang tertarik dengan dakwaan tersebut telah pergi ke pokok berkenaan dan turut melihat dan merasai titisan air yang mengenai muka dan tangannya biarpun ketika itu tiada hujan.


"Air keluar lebih kerap dan banyak ketika angin bertiup agak kuat tetapi tidak sebanyak Pokok Petai di Pinang Tunggal itu.Saya juga tidak tahu pnca air itu" katanya.Seorang lagi penduduk,Harun Ahmad 35,berkata,dia mendapati air berkenaan berwarna kekuningan tetapi tidak banyak.




P/S: Belum apa apa lagi…….. dah pun ada kain berwarna warni yang dililit disitu..hai..macam2 ye manusia ni..jangan percaya..KURAFAT!!!..nauzubillah...

No comments: