SALAM SEJAHTERA

Wednesday, January 27, 2010

Coretan Di Malam Hari


Assalamualaikum..,

Jam dirumahku telah menunjukkan masa hampir jam 12 tgh mlm..namun aku masih belum tidur lagi. Aku baru saje habis membersihkan ayam, ikan, udang dan sotong yg dibeli oleh suamiku dipasar tani pagi tadi.. Kalau nak diikutkan mata aku ni mengantukk sgt..tp aku fikir kalau aku tidur jawabnye bangun pg besok mesti kelam kabut punyer..bila nk siang ayam , ikan, sotong dan udang,bila mase pulak aku nk masak utk menu mkn tghari nanti..baju ank2pun masih belum bergosok lagi, termasuklah bajuku dan suamiku utk dipakai ke pejabat nanti..kainpun belum bersidai lagi..aduhh..penat sekali rasenye tubuhku..namun demi keluargaku, kugagahi jua utk melakukan semua itu dan menyiapkan semua kerja2 rumah sebelum masuk tido dgn berteman tv yg masih lg menyiarkan siarannye dgn berbagai2 cerite didlmnye dan ank gadisku yg juge masih belum tidur lg utk mengulangkaji pelajarannya..utk menggelakkan daripada mengantuk yg amat sgt, aku buatkan kopi tuk diminum bersame kuih karipap yg masih ade sebiji lg yg dibeli oleh suamiku mase minum ptg td..selepas siap je menyiang dan membersihkan laukpauk tu..bdan pun letih sgt coz berdiri lame sgt kt sink td..so timbul pulak idea utk ku tuliskan dlm blogku ini..ape lg..akupun buke blogku sambil berehat seketika sambil minum secawan kopi panas..emm..baru lege..sedapnyer..kopi kapal api..hehe.. Dah minum kopi tu..barulah hilang sikit mengantuk ni..lpas ni aku kene sambung balik keje2 rumah yg ku katekan tadi..xpelah walau mcmane letih sekalipun aku tetap melakukan tugas2 harianku sebagai seorang ibu demi utk membesarkan anak2ku..ibu mithali lah katekan..dan juge menjadi seorang isteri yg solehah..InsyaAllah..bak kate pepatah.. kasih saudara semase berade.. kasih ayah sepanjang hayat, kasih ibu sehingga ke syurga.. seperti lirik lagu yg didendangkan oleh Aisyah iaitu "Syurga DiTelapak Kaki Ibu"..kerana aku amat meminati lagu ini..bila aku mendengar dan menghayatinye, aku hampir menitiskan air mata kerana aku terkenangkan ibu dan ayahku yg dah lame kembali ke rahmatullah..Semoga roh ibu dan bapaku dicucuri rahmat oleh Allah s.w.t...Amin..


Disini aku uploadkan lagu tersebut bersama liriknye sekali..



Oklah setakat inilah saje coretanku pd mlm ini..Selamat Malam..

No comments: