SALAM SEJAHTERA

Friday, January 7, 2011

AKU TAK NAMPAK!!!.AKU TAKPERASAN!!!AKU LUPA!!!....

Pagi ni..masa aku kelam kabut nak gi keje, aku kuar dari rumah dan terus masuk dalam keta. Akupun start la enjin dan terus masuk gear “R” (auto) dan jatuhkan handbreak sbb nk reverse kete, tetiba aku bunyi satu denduman yg agk kuat. . Akupun cepat2 hentikan kete . Akupun turun tengok ape yg berlaku, bila aku lihat ke belakang, rupanya ada kete suamiku kat belakang. Aku lihat kt bhg bawah bonet keteku, nampak ade kesan calar sikit dan bila lihat kt bhg depan kete suamiku., aku nampak kt logo protonnya pecah dan retak sedikit..Ya Allah..aku langsung tak perasan yg kete suamiku ade kt belakang kete aku sbb biasanya dia parking kt tepi..masa aku turun dari rumah tadi tu mmg aku langsung x perasan ape2pun sbb masa dh agak lewat nk gi keje..aku masuk dlm rumah semula utk minta maaf dan menyatakan yg aku benar2 tak nampak yg sebenarnya aku mmg x perasan sgt2…dan dgn itu x pasal2 aku kene marah kt suamiku, dia kate aku ni buta ke sbb x nampak walaupun aku dh byk kali menyatakan yg aku betul2 x nampak dan x perasan yg kete dia ade kt belakang. Sedih gak aku bila suamiku cakap macam tu..nilah sikap suami , bila kita buat silap sikit je, mudah sgt di marahkan kita dan cakap macam2 tp bila dia buat silap kita tak pernah marahkan dia …(bkn nk buruk2kan suami tp tp sekali2 tu ade gak tegur dia bila dia buat silap..hehe..pe2pun perkara ni x la melarat sgt taklah sampai nak bergaduh2 pulak...dia cuma marah ngan mulut je..biasa lah lelaki kalau dah marah tu..mcm2 ayat yg kuar dr mulutnya tp kejap je..aku dh faham sgt perangai suamiku...”maafkan saya ye bang!!!...nanti i ganti yg baru plat tu ye..”.
Masa kt dalam kete masa nk gi keje tu, aku mengucap panjang...dan dlm hatiku berkate, kenapa dgn aku ni..pg2 lagi dh buat hal..mungkin masa aku turun dr rumah tadi aku tak bace bismillahitawakkal…, biasa tu setiap kali aku kuar rumah aku akan baca doa keluar rumah..mungkin pagi ni aku tak bace sbb tulah jadi macam ni..aku juga bersyukur sbb aku dan kete suamiku tak teruk sangat rosaknya..

Pengajarannya:


1) Sebelum kuar rumah atau sebelum pegi keje tu, cium tangan suami..nk cium pipi pun boleh.., mintak izin dulu..(biasa tu aku buat lagu ni tp td dia ada dlm bilik ayor..)

2) Setiap hari bila nak kuar rumah, perlu baca doa ni..“Bismillahitawakkaltualallah laahaulawalakuwwataillabillahalaliyalazim..”

3) Jangan selalu lewat patuhilah masa.

Ya Allah!!.kuatkanlah daya ingatanku, elakkanlah diriku dari segala keburukan dan kejahatan. Amin Ya Rabbulalamin…

Wassalam

No comments: