SALAM SEJAHTERA

Wednesday, October 13, 2010

Adoii!!!...Sakitnya...

Adoii!!…Sakitnya Jari  Kakikuu..
(Beginilah lebih kurang rupenya jari kakiku yg bengkak tu..gmbr ni sbnrnya search kt google kebetulan jari yg sama pulak tu..)
Pagi ni, time tengah kelam kabut nak urus anak ke sekolah, masa aku nak ambil duit dalam handbag yg aku letak dalam almari, bila ku bukak je almari tu..tetiba satu objek jatuh menghempap kakiku..akupun ape lagi menjerit la..aduihh…sakitnya kaki..bila kulihat benda yg jatuh tu rupa2nya kamera yg kuletak tepi sangat dgn pintu almari tu..nasib baik la kamera tu x pecah cume kaki aku pulak yg sakit..sambil menahan kesakitan aku membuka dompetku nak ambil duit tuk belanja sekolah anak-anak..pastu bagi duit kat anak, salam dan cium mereka..dah settle..


Bila dah settle uruskan anak, apa lagi..urus diri sendiri la pulakk..bersiap nak g keje ..kakiku yg sakit tu aku cuma sapu minyak gamat je..harap2 baiklah....malas nak manja2kan diri.. masa ni kakipun tak bengkak lagi..Sambil menahan kesakitan, akupun pergilah punch card kemudian masuk ofis, bila dah sampai ofis buatlah keje seperti biasa susun buku dan surat khabar yang student baca malam tadi, banyak lak tu..maklumlah diorang tengah peksa sekarang ni...minggu depan diorang dah nak cuti 2 minggu…tp bdk foundation je, yg degree masih ade lagi..pastu baru bdk degree pulak nk exam..

Lepas settle semua tu..akupun masuk bilik untuk wat keje2 yg ade kt bilik pulak..masa tu x la rase sakit sangat. Lepas tu dalam kul 10 lelebih gitu..aku terasa semula sakitnya..jari kakiku berdenyut-denyut rasenye..bila aku tengok jari kakiku yg sakit tu..Ya Allah!!..ia semakin membengkak dan lebam, tadi terpikir jugak nk g klinik ke tidak..tapi..pikir punya pikir malas la pulak nak g klinik tu sebab semalampun aku dah g klinik, bawak anakku untuk jumpa doctor sbb demam..nanti ape pulak kate doctor dan misi (nurse) kat klinik tu..asyik2 muke tu je..dah malas nak pegi klinik tahan je la sakit tu sampai ke malam..hari ni aku keje sampai malam pulak tu..malam ni sapu minyak gamat lagi, InsyaAllah ..harap2 besok ok la tu..malas la syik mc je..rekodpun x cantik nanti..hehe..klau x ok jugak x tau la..terpaksa jugak la aku gi klinik tuk mintak ubat..

No comments: