SALAM SEJAHTERA

Thursday, July 21, 2011

Ragam pelajar yang melucukan ..


Salam ceria semua..
Entry kali ni aku nak cite tentang situasi yg agak melucukan yg berlaku ditempat keje aku petang ni. Mase aku masuk bertugas kul 2 ptg tadi aku pun terus ke kaunter rujukan untuk ganti kejap staf yang betugas kat situ tengahari tadi nak rehat pulak. Biasa aku akan ganti dalam masa 1 jam je kat situ, lepas tu staf tu akan bertugas semula kat kaunter tu dan lepas 1 jam aku akan masuk semula kat bilik aku pulak sebab kat bilik akupun kene jaga gak takut ade pelajar nak cari thesis, cd or case law..tapi bilik aku ni open time ofis hour je..pastu tutup le..tak macam kaunter sirkulasi dan rujukan kene open sampai library tutup kul 10.00 pm.

Nak tau ape yg melucukan tu??..tadi..dalam masa 1 jam aku jage situ, tetiba datang seorang pelajar yg nak guna pc internet kat kaunter tu. Pelajar tu memang dah biasa wat lawak dan suke berseloroh dengan aku. .akupun tak kisah la sebab mereka tu aku anggap macam anak-anakku juga. So mase dia tengah tulis nama dia kat borang utk nak guna pc tu..nk tahu cite seterusbya..bace sketsa aku ngan pelajar tu kat bawah ni ye..hehe..

Pelajar : Hai..makcik yg cantik..

Aku : Hai..cantik ape ke bendenye..dah tua dah..(sambil tersenyum aku menjawab)

Pelajar : Mesti mase muda dulu makcik ni cantik kann..(sambil tersenyum)


Aku : Ye la tu..a ah..memang cantikpunn..hehe(saje je aku jwb mcm tu..gurau je..tp mmg mse mude dulu aku jadi rebutan gak..huhu..)

Pelajar : hai..kenapa laa..makcik tak muda sekarang ye..kalau takk..haha..(sambil tergelak dan berlalu dari situ)

Aku : kenape pulak dik..aku sje buat2 tanye sambil tersenyum ..aku faham ape yg pelajar tu maksudkan..(dlm hati ku nak tergelak dibuatnya..klakar tul la budak tu..haha..)

Pelajar : Takde ape-pe cik..sambil tersenyum dan berlalu dari kaunter tu..

Hai..macam-macam ragam pelajar yang aku pernah jumpe kat library ni..tapi kira ok gak pelajar ni ye..sekurang-kurangnya dapat jugak diorang tu menghiburkan hati aku ni..

Oklah itu je cerita aku kali ini ye..jumpa lagi.. wassalam..

2 comments:

azwa amani said...

huhuhuhu..macam2 ragam kan

nur qaseh said...

HEHE..BETUL LA MCM2 RAGAM STUDENT YG ADE KAT SINI..TQ AMANI..