SALAM SEJAHTERA

Tuesday, September 8, 2009

Kek Coklat Moist & Mufin Coklat

Kek Mufin Coklat


Kek mufin coklat ni saya buat untuk anak-anak je..wt buke pose hari tu..rasenye leh tahan gak..seronok tengok anak2 begitu selera sekali makan, lain kali nk suruh wat lagi..kek ni saya belum pernah jual lagi..coz sebelum ni saye x pernah buatpun..nantilah kalau ade mase saya buat promosi ye...may be coming soon..

Kek Coklat Moist

Tepi Kek

Atas Kek

Pada mulanya aku buat kek ni sekadar suke2 je..lagipun ank2 suke makan kek dan setiap harijadi anak2 mereka minta aku buat kek ni untuk mereka.Bukannye pandai sangatpun.. bolehlah sekadar untuk makan anak beranak..

Cerita Tentang Kek

Mulanye bisness buat kek..Suatu hari adelah jiranku(seorang guru) bagi kuih dan kuih tu dimasukkan dlm tuppperware..so akupun balas balik pemberian jiranku itu, memandangkan takde makanan lain mase tu so aku berilah sepotong kek yg ku buat ni padanye. Keesokan hari ni bile dia berjumpa dgnku diapun bertanye, "Kek ni buat sendiri ke beli, aku kate buat sendiri..", jiranku cakap yg kek aku ni sedapp..kenape x jual je..mase tu aku langsung tak terfikir utk buat jualan..selang seminggu selepas itu, cikgu tu datang kerumahku, katenya ade org nk tempah kek ni. Macam x percaye pulak dan aku juga memang x tahu bab2 jualan ni so cikgu tu mengajar aku sedikit sebanyak tentang jualan.Selepas itu ramai lagi cikgu2, jiran etrmasuklah doktor yg nk tempah kek aku ni. Semenjak dari itulah aku mulakan bisnes buat kek ni..mase tu aku tidak bekerja lagi cume menjadi surirumah sepenuh mase..mungkin ini rezeki yg Allah berikan kepadaku dan keluargaku dan mungkin juga berkat pemberianku yg ikhlas terhadap jiranku tadi...Syukur..Alhamdulillah..dan terima kasih juga pada jiranku itu..
Ni kek yang orang tempah mase cuti hari tu..dah ade orang nk tempah terpakselah buat..nanti kempunan pulakk..org tu.Hai..ingat kat raye nipun nk buat 2 biji kek (coklat kek & rainbow kek)utk dibawa ke rumah mak mertua..hai..xtaulah sempat ke tidak..whatever customer must be the first..alright..Rasenye boleh tahan..kalu nk cuba bolehlah order..ha..ha..ni kat nk raye nanti dah ade 3 org yg booking, xtaulah selepas ni ade lagi yg nk ..ape lagi terime je la..rezeki jgn ditolak..maut jgn dicari..dpt gak tambah ekonomi keluarga.Hari biasepun kalau ade org nk saya buat jgk..kek2 lainpun ade e.g rainbow kek, kek pandan, ke cklt chips & kek marble..tp nk ambil tempahan banyak2 mungkin x boleh kut, not enough time to do it coz aku ni bekerja makan gaji, masa aku banyak dihabiskan dipejabat..nantilah kalau aku dah x keje maybe boleh buat secara besar2an..InsyaAllah..

No comments: